Last Updated on 28. 11. 2022 by Lucie Klabanová
Hlavu mám jako balón. Pořád si omílám dokola, co musím udělat, co nesmím zapomenout. Často mám na začátku pocit, že je to horší, než to pak ve skutečnosti je.
Úkoly, úkoly, úkoly. Hrnou se na nás ze všech stran. V práci za námi každých pět minut přijde šéf nebo kolega, že je ještě potřeba udělat to a tamto. Doma musíme zorganizovat život nejen sobě, ale i celé rodině.
Nevím jak vy, ale já nejsem schopná si všechno zapamatovat. Co si nenapíšu, to nevím. :-)
A kam a jak si tedy zapisuji úkoly?
Mám hned několik metod, každou používám trochu jinak a na jiné účely.
Tou nejsnazší jsou „lepíky“, ale v mém případě by to vypadalo nějak takto: :-)
Pokud se chcete inspirovat, jak se dá kreativně pracovat s post-it-notes, koukněte na čerstvé video od Pata Flynna zde>> (video je v angličtině).
Jako hlavní způsob záznamů používám kalendář v emailu – ať už firemní v Outlooku či soukromý např. v Gmailu. Používám ho na plánování schůzek, samozřejmě, protože je nejsnadnější rovnou zde přidat účastníky, případně zjistit, zda v danou dobu mají volno (pomocník pro plánování – pokud neznáte, zkuste vygooglovat, třeba zde >>. Také si do něj ale zadávám konkrétní úkoly, pokud si na jejich zpracování chci rezervovat určitý čas. Pro případné návrhy schůzek jsem pak „zaneprázdněná“ a tím mám „svůj čas“ zajištěn. Zvykla jsem si také používat kalendář tehdy, pokud si potřebuji něco připomenout (například večer připravit něco na druhý den, abych to ráno nezapomněla). V poslední době používám i funkci „je čas vyrazit“. Mám-li zadané místo schůzky, mobil mne upozorní dle aktuální dopravní situace, kdy je třeba vyrazit, abych na setkání dorazila včas. Já osobně nenávidím pozdní příchody. :-) V online kurzu mluvím i o zajímavé alternativě ve formě blokového plánování, který doporučuje Amy Landino.
Dalším skvělým nástrojem jsou různé aplikace. Já osobně využívám například Trello (www.trello.com). Mezi jeho nesporné výhody patří:
Podobných aplikací existuje celá řada, možná i více „promakaných“ (Znáte české freelo.cz? Objevila jsem ho teprve nedávno a dávám jedničku s hvězdičkou.), zkuste vyhledat tu, která vyhovuje právě vám.
V neposlední řadě stále používám i svůj před mnoha lety vytvořený tasklist v excelu. Můžete si ho zdarma stáhnout zde >>
Jeho hlavní výhody vidím v následujícím:
Více podrobných návodů a rad, jak organizovat a zvládat všechny úkoly, najdete v online kurzu 12 tipů, jak mít čas pevně ve svých rukou.
A jak organizujete své úkoly vy? Podělte se mnou níže v komentářích.
Dejte like mojí stránce na facebooku a neuteče vám žádný další článek: